Snel Bedrijfsrestaurant

Stel je eens voor, je bent af en toe leverancier van een restaurant. Op een dag bied je bepaalde ingrediënten aan waar de restaurant-eigenaar wel oren naar heeft. Het maken van een prijsje is echter al lastig en ook al wordt er gezegd dat er budget voor is hoor je maar niks. Toch ga je over tot levering en daarbij maak je bepaalde kosten. Na de levering is de restaurant-eigenaar niet geheel tevreden en dat laat hij dan ook duidelijk en een beetje ongenuanceerd merken. In zo’n geval ga je met de eigenaar in dialoog en probeer je samen tot een, voor beide partijen, acceptabele oplossing te komen, tenminste als die dialoog er komt. Een passende oplossing is dan een lagere rekening of een creditnota voor een volgende levering. Helaas zijn niet alle restaurant-eigenaren hetzelfde en dus kan je op de dialoog wachten tot je een ons weegt. Er zijn zelfs restaurant-eigenaren die gewoon met jouw ingrediënten aan het werk gaan. In eerste instantie nog netjes met de vermelding van de herkomst van het bepaalde ingrediënt maar daarna gewoon lekker zonder. De restaurant-eigenaar beurt lekker zijn centjes terwijl jij er naar kan fluiten. Dat noem ik nou nog eens echt onprofessioneel, misschien helpt een professionele factuur….

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.