Zucht, kwam ik vanmorgen eens thuis, zag ik op de mat een brief van Planet Internet liggen. Aha, eindelijk antwoord op mijn brief die ik via klachten@planet.nl had ingedient. 17 april heb ik immers een kopie van de aanmaning en een kopie van de schriftelijke bevestiging waarin zwart op wit staat dat per 4 december 2006 mijn diensten van Planot niet langer van kracht zijn, per mail verstuurd. Zou het dan nu eindelijk geregeld zijn? Let wel, dit is de 2e keer dat ik deze heb opgestuurd. Vol goede moed scheur ik de enveloppe open, ik citeer….
Onlangs heeft u vanwege een klacht de betaling van uw factuur uitgesteld. We hebben echter geen klachtmelding mogen ontvangen. Ik ga er dan ook vanuit dat de klacht inmiddels is opgelost. Om alsnog met u een afspraak te maken over de betaling van het totaal verschuldigde bedrag van E163,80 hebben wij getracht u telefonisch te bereiken. Helaas is dit niet gelukt.
Ik verzoek u daarom voor 26 mei 2007 contact op te nemen met de afdeling Collections, bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur op telefoonnummer 050-5823884. Natuurlijk kunt u, als een en ander geen vragen meer oproept, het bedrag ook direct overmaken op de girorekening van KPN Internet. Hiervoor kunt u gebruik maken van de bijgesloten acceptgiro.
Als ik voor 26 mei 2007 geen reactie of volledige betaling van u heb ontvangen, zullen de inningactiviteiten worden hervat. U dient dan rekening te houden met de mogelijkheid dat uw diensten bij Planet geblokkeerd kunnen worden. Ik verwijs u hiervoor naar de algemene leveringsvoorwaarden van Planet.
Hoogachtend,
J. Middeldorp
Directeur Klantcontract
Mijn hartslag naderd de ultieme grens van het ontoelaatbare. Het zweet staat in mijn handen en ik krijg ware klots-oksels. Ik heb mijn ademhaling niet meer onder controle. Het lijkt een beetje op het sensationele gevoel van een orgasme……..maar dan heel anders. Mijn benen lijken van elastiek. Met knikkende knieën begeef ik mezelf naar de woonkamer. Een sigaret, en nog 1. Koffie. Volledig in trans bel ik het nummer……een vrouw. Ik vraag naar de heer Middeldorp. Die krijg ik dus niet aan de lijn, daar zijn de dames voor. Maar ik krijg toch een brief van HEM??? Ik leg het verhaal voor maar laat geen enkel pauze in het gesprek en zeg er op een wat dwingende toon bij dat dit echt de laatste keer is dat ik tijd en vooral energie steek in Planot Internot. De dame van KPN (!) weet zich geen raad en stelt voor het verhaal door te spelen naar Planot. Ik wil de dame geen trauma bezorgen dus ik leg me neer bij de doorverbinding. Bij Planot word ik wederom van het het kastje naar de muur doorverbonden. Bij de muur zat ik echter verkeerd en dus moest ik opnieuw bellen, dit keer met een gratis nummer. Ik krijg dus weer het zelfde kastje aan de lijn. Dan knapt er iets bij mij en bedeesd en beheerst beloof ik de goede man goude bergen als hij mijn probleem weet op te lossen. Ik word in de wacht gezet. Daar is het kastje weer, heeft u nog een momentje, dan bel ik even met een ander muurtje. Ik wacht. Daar is het kastje weer. Meneer? Ik heb het allemaal voor u geregeld. Alles wordt per 4 december 2006 beïendigd en teveel betaalde abonnementsgelden worden terug gestort. Wilt u over 2 a 3 weken nog even bellen of alles is geregeld?
Mijn gevoel zegt mij dat er over 3 weken opnieuw een post komt met de titel Planot Internot – KPNot (deel 4).