Planot Internot – KPNot

“In verband met de grote drukte kan het zijn dat u lange tijd moet wachten……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (1 minuut)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (10 minuten)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (15 minuten)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (20 minuten)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (25 minuten)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (30 minuten)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (35 minuten)…..KPN goedemorgen waarmee kan ik u van dienst zijn?” Ja goedemorgen met Peter Kühl uit Rhenen, ik heb half september 2006 in verband met verhuizing mijn telefoon- en internetverbinding opgezegd en tot mijn verbazing wordt er tot op heden nog steeds 40,95 euro van mijn rekening afgeschreven zijnde de kosten van een internetaansluiting zonder telefoon. Euh, moment…..wat was uw postcode meneer? 3911 KW huisnummer 10. “Ah, ok. Ja meneer, u heeft bij ons aangegeven dat u alles wilde beeindigen, dat klopt. Maar als u nog steeds moet betalen, dan moet u bij Planet internet zijn en u kunt dan het beste bellen met 0900-1905”. Ok, bedankt voor eigenlijk niets. “Met Planet Internet, al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld nog……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (1 minuut)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (10 minuten)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (20 minuten)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (30 minuten)……al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld nog (40 minuten)….. met Planet Internet, waarmee kan ik u van dienst zijn?” Goedemorgen, u spreekt met Peter Kühl uit Rhenen, in september heb ik via KPN zowel mijn telefoonaansluiting als mijn internetaansluiting opgezegd. Tot mijn verbazing wordt er nu nog steeds 40,95 euro van mijn rekening afgeschreven. Tik tik, blader blader, Meneer Kühl, u heeft een internetaansluiting zonder telefoon via Planet Internet.. Ja, dat klopt, maar dit zou tot aan 4 december duren want voortijdig opzeggen van mijn contract met Planet was niet mogelijk. U zegt dat u de opzegging heeft geregeld met iemand van KPN? Ja, dat heb ik. Dat kan helemaal niet want contractopzeggingen moeten altijd rechtstreeks met Planet geregeld worden. Er zit voor u dus niets anders op dan uw contract door te laten lopen tot 04 december 2007 He? je gaat mij toch niet vertellen dat ik 40,95 euro moet gaan betalen voor iets dat ik niet gebruik en al helemaal niet om gevraagd heb? Meneer Kühl, u heeft uw contract nooit opgezegd….. en de meneer in kwestie begint inmiddels voor de 2e keer zijn verhaaltje. Ik begin nu toch echt enigzinds geïrriteerd te geraken. De man bij Planet Internet verwijst mij naar KPN want volgens hem ligt de fout daar. Zij konden immer nooit een contract met Planet opzeggen voor een klant van KPN. Mijn geduld is op. Ik probeer de man duidelijk te maken dat ik al vanaf 08.00 uur bezig ben om dit probleem op te lossen. Ik ben ook al vanaf 08.00 uur aan het werk. Deze opmerking valt bij mij helemaal verkeerd. Ik probeer samen met de man tot en oplossing te komen en deze roept de hulp van een teamleider in. Ik heb met mijn teamleider gesproken en zolang u geen opzegging heeft gedaan blijft uw contract van kracht. Maar ik heb helemaal geen contract want dat is in september al opgezegd bij KPN-telecom. KPN-telecom kan onze contracten niet opzeggen meneer. U dient uw contract bij ons op te zeggen. Contracten met Planet Internet kunnen alleen….en voor de 3e keer begint de man zijn verhaal. Hallo….hallo….halllo, luister jij wel naar mij? De dame van KPN heeft dit voor mij verzorgd. Ik snap de gang van zaken wel maar door miscommunicatie zit ik nu met een contract waar ik totaal niks aan heb en dat kost mij ook nog eens 40,95 euro in de maand. U zit aan uw contract vast tot 04 december 2007. Als u wilt reclameren dan moet u bij KPN zijn. Wij kunnen niks voor u betekenen. En als een automatisch antwoord apparaat begint de man wederom voor de 4e keer zijn verhaaltje af te steken. Met het zweet in de handen, een hartslag van +200 bedank ik ook deze man voor niets. Eerst maar eens de map verhuizingen er op naslaan. Tot mijn verbazing tref ik een brief van Planet internet aan waarin zwart op wit staat dat mijn contract met Planet tot grote spijt van diezelfde Planet per 04 december 2006 beëindigd wordt. Ik word gek. Hoorde ik zojuist nog iemand zeggen dat KPN geen contracten op kan zeggen bij Planet? Hoe kom ik dan in godsnaam aan een brief van Planet Internet???

6 antwoorden op “Planot Internot – KPNot”

  1. Wat een bekend verhaal. Ben net 90 minuten bezig geweest om iemand aan de lijn te krijgen van KPN, gelukkig is het tarief 1 cent per minuut. Maar na de 90 minuten nog steeds geen antwoord. Wat een gedoe!

  2. Hey pik, waarom kwam je dan niet ff naar the phoneking. 1 telefoontje en het is geregeld. Oké nu druk! Canon

  3. Ik heb er geen aandelen maar ik heb tot nu toe een hele goede ervaring met Casema. Daar word ik in ieder geval netjes te woord gestaan en er wordt ook nog geluisterd ook.

  4. Serieus, als ik hoor dat na tig keer aanvragen nog geen internet geleverd wordt zie ik toch echt voordelen bij Casema. 1x bellen en 3 dagen later alles in huis. En dat heb ik meer dan eens meegemaakt. Ook tussentijds overstappen van TV en internet naar TV, internet plus bellen is echt binnen 3 dagen geregeld. Zelf aangesloten en werken als een tierelier. KPN en Planet hebben voor mij echt afgedaan. Jammer dat ik net met Hi ben begonnen anders had ik ook nog gekozen voor Vodafoon.

    Ps, het gaat hier niet om een aanvraag 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.