Forza Fortis

De huizenkopers onder ons weten er vast wel over mee te praten, de befaamde “spaarhypotheek” vaak nog met een gekoppelde levensverzekering. Destijds de hypotheekvorm bij uitstek. Nu, 12 jaar later, is voor mij de tijd daar om er vanaf te stappen want ik heb immers mijn huis verkocht. De hypotheek aflossen is geen probleem, dat regelt de notaris wel voor je. Het afkopen van de levensverzekering is een heel ander verhaal.

Destijds is de hypotheek afgesloten bij iemand van de verkopende makelaar. Die heeft inmiddels zijn hypotheek-tak afgestoten en de ene na de andere contactpersoon komt in beeld. De huidige “contactpersoon” is een best persoon maar weet van de destijds afgesloten hypotheken niet zo veel en verwijst mij dus door naar Fortis. Daar krijg je als eerste de vraag of je een klant of tussenpersoon bent. Als je zegt dat je klant bent word je terugverwezen naar de contactpersoon (had die niet gezegd dat ik zelf Fortis moest bellen?). Nogmaals bellen en dan maar zeggen dat ik een tussenpersoon ben. Om te voorkomen dat ik alsnog weer naar de contactpersoon gestuurd word, maar gelijk gezegd dat er geen contactpersoon is. We hebben contact!! Maar dan snapt de ene na de andere telefoonstem niet waar je het over hebt….ik verbind u door….u zegt? sorry ik verbind u door….nee dan heeft u het verkeerde nummer….ik verbind u door….belt u maar met 0900-#### a 20 eurocent per minuut….ik verbind u door….heeft u een momentje dan vraag ik dit even na………….en nou is het g@#v@3&4##e afgelopen. “U bent nu stem nummer 10 en voor mij de laatste. Dit is het probleem en u gaat mij nu een passende oplossing geven”, weet ik nog net met mijn tanden in het bureau uit te brengen. En warempel het werkt.

Ik krijg dus een formulier thuisgestuurd waarop ik een gironummer en handtekening moet zetten. Klaar is Peter….dacht ik. Een maand na de overdracht van mijn oude huis schrijft Fortis vrolijk nog geld van mijn rekening. De (korte) haren in mijn nek staan mij recht overeind en ik bel zwaar geirriteerd mijn huidige contactpersoon op. Die schrikt en zegt direct toe Fortis te zullen bellen. Via de Postbank laat ik de overschrijvingen ongedaan maken en denk dus dat het zo wel geregeld is. Helaas, niet dus. Met alles afgekocht en afgelost krijg ik toch nog weer een brief waarin men mij vragen waarom de automatische incasso is stopgezet en of ik dit per omgaande weer wil herstellen. Sorry hoor maar ze hebben het wel eens over “van het kastje naar de muur”, bij Fortis is dit meer een hele woonboulevard. Ik ben in ieder geval klaar met Fortis.

2 antwoorden op “Forza Fortis”

  1. Voel je niet in de kou staan dat je de enige bent met dit Fortis gedoe .. Ik ga nu starten met waar jij al meebezig bent … Gelukkig heb ik geen haar op mijn hoofd die overeind kunnen gaan.. Maar het klinkt niet al te best.
    Ik kreeg een nummer in zeist dat als tussenpersoon moet fungeren, maar zie het ook somber in. Succes!

  2. Ik ben er letterlijk en figuurlijk klaar mee. Het geld is gestort en ik ben er vanaf. Sterkte met het nummer. Eindigt het toevallig op 5575?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.