Ziggo Zuigt

Zo, mijn weekendje Zolder zit er weer op. Ik moet zeggen, een hele ervaring zo’n (hele) 24 uurrace 😉 Maar eenmaal thuisgekomen begonnen de dagelijkse beslommeringen al weer en het was nog niet eens maandag. Ziggo heeft mij weer eens in de steek gelaten want toen ik zondagavond achter mijn I-Mac ging zitten kreeg ik geen verbinding. Het modem resetten hielp ook al niet want deze kwam niet verder dan lampje 2 (van de 4). Je raakt er een beetje aan gewend en met de gedachte “het zal zo wel weer over zijn” nam ik om 19:50 uur plaats op de bank om de samenvatting van de Formule 1 te bekijken. Tsja, 24 uurrace, Formule 1 en de bank…. voor mij de ideale combinatie en dus werd ik rond 21:15 pas weer wakker.

Onder het mom “of je stopt de stekker er in” liep ik naar de meterkast en zette ik het modem weer onder spanning. Nou, die spanning werd een beetje om te snijden want verder dan een knipperend 2e lampje (van de 4) kwam deze nog steeds niet. Om toch nog even wat te kunnen doen ben ik maar achter de laptop gaan zitten om met mobiel internet van T-Mobile mijn laatste werkjes wereldkundig te maken. Ook maar even op de website van Ziggo wezen kijken en er werd inderdaad een storing op “Mijn Ziggo” gemeld. Nou heb ik geen “Mijn Ziggo” maar aangezien dit allemaal aan elkaar hangt zou het er makkelijk wat mee te maken kunnen hebben. Ik had echter geen zin om hierop te gaan wachten want het waterbed riep…

Na een dagje gedane arbeid keer ik vandaag om 14:30 hoopvol terug in de meterkast, stop de stekker erin en zie daar, hetzelfde beeld als zondagavond. Nu is voor mij de maat vol en ik bel 0900-1884. Na de gebruikelijke boodschappen over de kosten die je maakt als je Ziggo belt komt het bandje met de tekst dat er door het grote aantal bellers wel eens een langere wachttijd kan zijn dan dat wij van Ziggo gewend zijn. Dit zijn nou echt van die teksten waar ik al helemaal niet op zit te wachten. Veel bellers betekent immers veel storingsmeldingen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er nu nog mensen zijn die contractueel ook maar iets met Ziggo te maken willen hebben.

Dan eindelijk krijg ik in plaats van een kl&#@ stukje muziek een mannenstem aan de telefoon. Ik leg hem het e.e.a. uit en hij begint te tikken. Een moment later hoor ik de man in mijn oor zeggen dat er een blokstoring is. Ik zeg hem dat die storing er dus al is vanaf gisteravond 19:00 (volgens de website van Ziggo). “Ooh” zegt de man, “blokstoringen kunnen wel 3 tot 4 dagen duren”. “Ooh” zeg ik, “maar jij gelooft toch niet dat ik het daar maar zo bij laat zitten dan?”. “3 tot 4 dagen.., beste man, zolang als er mobiele telefonie is maak ik gebruik van het KPN-netwerk en heb nog nooit mis gegrepen”, vertel ik de man waarbij ik me in moet houden om niet met mijn hand door de telefoon het keeltje van de call-center-medewerker dicht te knijpen. “Ik moet mijn geld verdienen met mijn internetverbinding en op deze manier kan ik net zo goed de foto’s met de auto gaan brengen”. “Tsja” zegt de man, “u zou kunnen overwegen om een bedrijfsaansluiting via Ziggo te nemen, u betaalt dan wel iets meer maar daar heeft u ook iets meer voor”. Maar natuurlijk, een bedrijfsaansluiting van Ziggo…. via dezelfde kabel zeker… zou dat dan een anders signaaltje zijn?

Eén antwoord op “Ziggo Zuigt”

  1. ach ja, ziggo….ik weet er alles van…..en zeker van die callcenter mensen….die weten soms net hoe je het woord ziggo spelt, SIKKO toch?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.